Skrót CPM pochodzi z ang. ,,cost per 1000 impressions”, co w reklamie internetowej oznacza „koszt tysiąca wyświetleń”. Jest to jeden z najbardziej powszechnych sposobów, za pomocą których reklama internetowa jest kupowana. System znany jest również pod nazwą CPT „cost per thousand” (koszt za tysiąc).  Opiera się on na podstawie określonej liczby odsłon. Wskaźnik ten w Polsce jest dość wysoki w porównaniu do innych mediów. Reklamodawca ustala cenę za wyświetlenie 1000 reklam, wybiera określone miejsce reklamowe, a następnie płacą za każde opublikowanie reklamy. Przykładowo, jeśli reklama jest sprzedawana z CPM 50 zł, to koszt dotarcia do 1000 odbiorców (lub tysiąca odsłon) kosztuje 50 złotych.

CPM – wystarczy samo wyświetlenie

CPM – wystarczy samo wyświetlenie

Zysk pojawia się na koncie wydawcy, ilekroć reklama typu CPM jest publikowana na jego stronie. Jedna emisja reklamy (odsłona) oznacza jednokrotne zaprezentowanie reklamy internaucie. Jednak niektóre wyświetlenia nie mogą być liczone, takie jak przeładowania lub wewnętrzne działania użytkownika.

Reklamy typu CPM konkurują z reklamami płatnymi za kliknięcie (typu CPC, koszt kliknięcia) na aukcji reklam, tak więc tylko najskuteczniejsze reklamy będą pokazywane na stronach. Aby reklama się wyświetliła, reklamodawca zobowiązany jest zaoferować wyższą stawkę za reklamę typu CPM niż istniejące reklamy typu CPC. Jest to model najbardziej rozpowszechniony, pozwalając ustalić, za co płaci reklamodawca.

Reklamy CPM mogą być tekstowe lub graficzne i są zawsze kierowane na miejsca wyświetlania reklam. Reklamy tekstowe typu CPM są rozwijane i zajmują całą jednostkę reklam.

Reklama CPM to świetny sposób na zarabianie w Internecie. Zasada jest prosta – im więcej ludzi odwiedza twoją stronę, tym więcej zarabiasz. Masz swoją własną stronę – zacznij na niej zarabiać.